Dzisiaj jest 21 kwietnia 2018, 07:46

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Libero v1 89' E12 special... vel...Lalunia
Post: 15 lutego 2011, 00:41 
Offline
Liberatorus Maximus
Liberatorus Maximus
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 stycznia 2011, 23:37
Posty: 269
Lokalizacja: Zawiercie
Zastanawiałem się w jakim dziale mógłbym chwalić się postępami w odbudowie...hmm...Laluni bo tak nazwała ją moja bardzo wyrozumiała Kobieta.
Myślę, że to będzie najlepsze miejsce.
Obrazek

Obrazek
A to serce Laluni...trzeba przywrócić je do życia! Przebieg zaledwie 102700km
Obrazek
Zestaw uszczelek już czeka.
Obrazek
Po zdjęciu głowicy okazało się, że tuleje wyglądają jak nowe, nie są porysowane i nie mają wyczuwalnego rantu.
Obrazek
Do jednego cylindra coś musiało wpaść bo wybiło delikatne wgniecenia na denku tłoka i na głowicy. Zawory i gładź cylindra pozostały nienaruszone.
Obrazek
Tłoczki czekają cierpliwie na zmianę pierścieni... a niech tam panewki na korbowody też dam im nowe.
Co kilka dni będę wrzucał kolejne zdjęcia z powrotu do świetności :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Libero v1 89' E12 special... vel...Lalunia
Post: 15 lutego 2011, 12:42 
Offline
Młodszy Liberatorus
Młodszy Liberatorus
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 października 2010, 12:52
Posty: 65
Lokalizacja: Lublin
Kupiłeś zestaw uszczelek czy kompletowałeś? Widzę uszczelkę termostatu, pokrywy zaworów, pod kolektor ssący i wydechowy, pod głowicę, uszczelniacze zaworowe, i teraz pytanie do czego są te uszczelki wewnątrz uszczelki pokrywy zaworów i te małe kółeczka obok uszczelniaczy zaworowych ? Zapowiada się naprawdę ciekawie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Libero v1 89' E12 special... vel...Lalunia
Post: 16 lutego 2011, 01:55 
Offline
Liberatorus Maximus
Liberatorus Maximus
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 stycznia 2011, 23:37
Posty: 269
Lokalizacja: Zawiercie
Kupiłem zestaw firmy NIPPARTS za 215 zł
Poniżej spis wszystkich uszczelek w zestawie
Obrazek
Te małe kółeczka to podkładki z uszczelkami pod śruby pokrywy zaworów i dwa oringi pokrywy paska rozrządu, wewnątrz uszczelki pokrywy zaworów są uszczelki gaźnika, termostatu i rury wydechowej.
Dzisiaj dokupiłem pompę wody, pasek rozrządu, napinacz, świece Beru (cztero-elektrodowe), panewki korbowodów. Alternator został rozebrany i dokładnie wyczyszczony, szczotki są jeszcze w dobrym stanie. Jutro dokupię termostat i uszczelniacze półosi do skrzyni biegów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Libero v1 89' E12 special... vel...Lalunia
Post: 16 lutego 2011, 15:33 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sierpnia 2010, 18:00
Posty: 179
Lokalizacja: Warszawa
xud11, mogę wpaść przez przypadek do Ciebie, zapomnieć samochodu, a Ty, zaglądając do silnika załamałbyś się... Nie mogąc na to patrzeć zrobić w nim to co w swoim? :-D
No i zobaczyłbyś v2 z bliska :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Libero v1 89' E12 special... vel...Lalunia
Post: 16 lutego 2011, 16:25 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 lutego 2010, 12:02
Posty: 347
Lokalizacja: Gdańsk
Uszczelkę kolektora dolotowego masz nie od v1 - w download wrzuciłem pdfy i cdry z uszczelkami.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Libero v1 89' E12 special... vel...Lalunia
Post: 16 lutego 2011, 20:43 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 lutego 2007, 03:05
Posty: 2418
Lokalizacja: Opole
ta uszczelka kolektora dolotowego jest prawidłowa dla v1 ..
rozpoznaje sie ja przedewszystkim po otworach kanałów wodnych umieszczonych po obu stronach gardzieli. występuje ona zarówno w wersji 3-ch osobnych uszczelek jak i tak jak na zdjeciu wyżej jenolitej uszczelki - jest to tak zwana uszczelka FM (first montage)

zdjęcie zestawu sugeruje na właśnie zestaw pierwszo-montażowy

_________________
...:: SunRiver ::...
-------------------------------------------------------
Subaru Libero E12i 4WD SDX-SR 94 - buuuu już bez speciala :(
Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Libero v1 89' E12 special... vel...Lalunia
Post: 16 lutego 2011, 22:44 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 lutego 2010, 12:02
Posty: 347
Lokalizacja: Gdańsk
Możliwe, że ta uszczelka jest do silnika 1000. U mnie w dwóch silnikach 1200 by nie pasowała. Zamieszczam zdjęcie kompletu uszczelek gdzie są oba rodzaje uszczelek obok siebie.
http://img842.imageshack.us/i/dsc03926a.jpg
Zdjęcie głowicy 1200:
http://img508.imageshack.us/i/dsc00114j.jpg/

[ Dodano: 16 Luty 2011, 22:28 ]
Zdjęcia do poprzedniego postu:
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Libero v1 89' E12 special... vel...Lalunia
Post: 17 lutego 2011, 00:40 
Offline
Liberatorus Maximus
Liberatorus Maximus
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 stycznia 2011, 23:37
Posty: 269
Lokalizacja: Zawiercie
Dzięki Panowie za zaangażowanie w remont mojego Liberka. Co do uszczelek to jak zerknę jutro na kolektor dolotowy to się okaże kto miał rację. Oczywiście jak ta nie będzie pasowała to sobie wydrukuję odpowiednią. Dzięki za wrzutkę maus
Dzisiaj dobrałem się do pompy wody i podczas wymiany rzuciły mi się delikatne ślady oleju wokół uszczelniaczy znajdujących się w pokrywie pompy oleju. Jutro jak mi się uda kupić to je wymienię. Poniżej widok od wewnętrznej strony na pokrywę pompy oleju.
Obrazek
Weedel propozycja zobaczenia v.2 z bliska jest mocno kusząca :-P . Reszta...hmm...muszę się zastanowić :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Libero v1 89' E12 special... vel...Lalunia
Post: 17 lutego 2011, 15:33 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 lutego 2007, 03:05
Posty: 2418
Lokalizacja: Opole
Maus bo ta druga co ci niepasowała jest do silnika 1200 po poprawce układu dolotowego (od połowy do końca 93 roku - potem juz były silniki EF12I - jeszcze inna uszczelka zasilanie w plyn juz nie przez kolektor dolotowy- dystrybutor po lewje stronie głowicy)
-- poprawka polegała na tym ze poszerzony otwór dystrybutora (pod termostatem) umozliwial szybszą wymianę plynu przez co silnik sie nie przegrzewał tak łatwo jak starsza wersja)
a ta co ci pasowała do wersji wczesniejszej -- róznica polega na zmianie zamontowania
termostatu.

Tobie Maus prawdopodobnie nie pasowała uszczelka od dekla bo ta co jest na fotce to 40004 czyli do EF55 i EF10 czyli 550cc i 970cc

teraz tylko kwestia jaką ma głowicę w silniku sam zainteresowany:)

ale z tego co widzę po fotkach to ma też sarszą wersje głowicy i tez ma zła uszczelke pokrywy zaworów -- niestety jest to spowodowane tym ze jest bład w katalogu i uszczelki są zamienione miejscami :) Defakto do wszystkich E12 i E12i jedynie słuszna jest usczelka 40007 czyli do litrowego silnika :)

_________________
...:: SunRiver ::...
-------------------------------------------------------
Subaru Libero E12i 4WD SDX-SR 94 - buuuu już bez speciala :(
Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Libero v1 89' E12 special... vel...Lalunia
Post: 17 lutego 2011, 17:18 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 4 lutego 2010, 12:02
Posty: 347
Lokalizacja: Gdańsk
Fakt, ten zestaw uszczelek oddałem (dlatego cyknąłem fotkę) i wziąłem od 1000. Większość pasowała, a co nie to sobie dorobiłem. :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Libero v1 89' E12 special... vel...Lalunia
Post: 18 lutego 2011, 00:22 
Offline
Liberatorus Maximus
Liberatorus Maximus
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 stycznia 2011, 23:37
Posty: 269
Lokalizacja: Zawiercie
Mieliście Panowie oboje rację. Uszczelka kolektora dolotowego oczywiście nie pasuje, tak samo jak uszczelka pokrywy zaworów.
Obrazek
Obrazek
Jak wszystko dobrze pójdzie to może w niedzielę uda mi się poskładać silnik.
A jutro odbieram kolejne części tej świetnej układanki. Tym razem będzie to pasek alternatora, cewka zapłonowa, czujnik temperatury cieczy i korek na uszczelkę miski oleju. Oczywiście będę musiał jeszcze zamówić uszczelkę pokrywy zaworów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Libero v1 89' E12 special... vel...Lalunia
Post: 19 lutego 2011, 21:29 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 lutego 2007, 03:05
Posty: 2418
Lokalizacja: Opole
mozesz śmiało uzyć starej uszceki dekla one i tak sie lubią pocić , ale jest sposób na to

jak ja wyjmiesz z tej rynienki (w pokrywie dekla) to na dolnej cześci pokrywy wcisnij tam silikonu czerwonego , a potem wcisnij uszczelkę w pokrywę i przykręć do głowicy , wyciek poprostu idzie właśnie przez rynienkę gdyz wiekszość uszczelek ma cienszą i kródszą kumke ktróra wchodzi w ta rynienke

_________________
...:: SunRiver ::...
-------------------------------------------------------
Subaru Libero E12i 4WD SDX-SR 94 - buuuu już bez speciala :(
Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Libero v1 89' E12 special... vel...Lalunia
Post: 27 lutego 2011, 00:32 
Offline
Liberatorus Maximus
Liberatorus Maximus
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 stycznia 2011, 23:37
Posty: 269
Lokalizacja: Zawiercie
Renowacja miski olejowej:
Po oczyszczeniu z rdzy
Obrazek

Pomalowana cynkiem w sprayu
Obrazek

Czeka mnie jeszcze wyciągnięcie silnika by zrobić dogodny dostęp do wszelkich zakamarków komory silnikowej. Nie ma zlituj się! Wytłukę wszystkie rude korniki co mi Liberko zżerają!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Libero v1 89' E12 special... vel...Lalunia
Post: 27 lutego 2011, 22:49 
Offline
Moderator
Moderator

Rejestracja: 2 października 2009, 23:37
Posty: 468
Lokalizacja: Łódź
No to ładnie...
Tylko podziwiać i życzyć powodzenia! ;-)

_________________
Nie pomoże koni kupa, gdy kierowca będzie dupa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Libero v1 89' E12 special... vel...Lalunia
Post: 27 czerwca 2011, 23:21 
Offline
Liberatorus Maximus
Liberatorus Maximus
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 stycznia 2011, 23:37
Posty: 269
Lokalizacja: Zawiercie
Trochę się opuściłem w pisaniu o postępach prac przy Liberku. Ale nie ukrywam, że nie miałem na to zbytnio czasu. Karoseria nadal jest u panów blacharzy. Robią ją powoli ale za to bardzo dokładnie. Każdą dziurkę czy brakujący fragment karoserii dorabiają z blachy wspawując ją i szlifując na gładko. Niestety idzie to bardzo wolno bo robią to poza swoimi pracami zarobkowymi, traktując bardziej sprawę honorowo niż finansowo. Na dodatek wstawiłem im w kolejkę przed Liberko swoje auto, które w międzyczasie... rozbiłem. Jakby tego było mało dzisiaj o 21:20 zadzwonił znajomy i powiedział, że do sprzedania jest kolejne Libero tym razem V2 . Od kilku lat stoi w krzakach. Ktoś wybił w nim dwie szyby, pourywał lusterka, wycieraczki i dokonał jeszcze kilku innych zniszczeń. Przebieg na liczniku 62 tys. Nie miałem serca by je tam zostawić i w ten sposób zostałem 10 minut później jego posiadaczem za kwotę... 800zł. Jakby nie liczyć to już trzecie libero, które mam i które nie jeździ. Jeszcze ze dwa i chyba sierociniec otworzę :-/ . Co najlepsze. To Liberko stało tam przez kilka lat, zaledwie jakieś 500 metrów od miejsca gdzie mieszkam a ja po całej Polsce szukałem.
Jutro je zabieram do garażu. Podobno silniczek chodził super. Jutro wieczorkiem wrzucę jakieś fotki to ocenicie czy z moją głową jest wszystko ok :-?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron